MULTIMEDIALNE
CENTRUM
KSZTAŁCENIA
ul. Lenartowicza 108,
41-219 Sosnowiec
Dyrektor / Właściciel:
tel. 721 444 090
e-mail: szkola-omnibus@wp.pl
Sekretariat:
od Pn do Pt: 1200 ~ 2000
tel. 721 60 65 60
e-mail: sekretariat-omnibus@wp.pl
Nasze profil na Facebook'u
Testy poziomujące

MENU

MATEMATYKA/MATH

POLECAMY


Jesteś tutaj: AKTUALNOŚCI > MATEMATYKA/MATH

CO ZROBIĆ, ABY DZIECI CHCIAŁY UCZYĆ SIĘ MATEMATYKI? -

Program "English Everywhere - MATH"

W nauce matematyki warto opierać się na przedmiotach lubianych przez dzieci takich jak np. klocki lego, domino oraz makiety figur geometrycznych, klocki w kształcie figur geometrycznych itp. Dzięki nim oraz innym pomocom naukowym, nauka matematyki może zacząć kojarzyć się dzieciom z przyjemnością. Jeśli dziecko nie  rozumie matematyki, to z pewnością jej nie polubi, a problem będzie narastał z biegiem lat, gdyż w matematyce wszystko się ze sobą wiąże. Starajmy się rozwijać zdolności matematyczne uczniów- w atmosferze przyjaźni i akceptacji. Dzieci uczą się używać wiedzy w praktyce, co w niewystarczającym stopniu nauczane jest w szkołach. Czy wiesz, że nauka matematyki od wczesnych lat życia, rozwija wzrok, słuch i mowę, a także kreatywność, pamięć fotograficzną i myślenie operacyjne? Niestety później naturalne zdolności zaczynają wygasać, a nauka wymaga większego zaangażowania ze strony ucznia oraz nauczyciela. Podobnie jest z nauką języka obcego, a więc połączenie obu elementów nauczania w jedną całość jest naturalnym sposobem kompleksowego rozwoju dziecka. Matematyka dla dzieci może być tak samo łatwa jak nauka mówienia – im częściej dziecko będzie obserwować zbiory, liczby i działania, tym szybciej odszyfruje rządzące nimi reguły. Tak samo, jak tworzy reguły języka – nikt przecież nie uczy dzieci gramatyki zanim zaczną mówić. One same stwarzają sobie reguły gramatyczne na podstawie doświadczeń – ogromnej ilości zdań, jakie mają możliwość usłyszeć. Z łatwością można połączyć zatem naukę matematyki z nauką elementów angielskiego poprzez nazywanie działań, figur matematycznych oraz poprzez wydawanie części poleceń po angielsku. Angielski wprowadzany jest do zajęć stopniowo, w zakresie dostosowanym do możliwości dzieci, tak aby nie zakłócić zrozumienia matematyki. Większość naszych nauczycieli ma kompetencje do nauczania więcej, niż jednego przedmiotu np. studiowali matematykę oraz angielski, angielski oraz inne przedmioty ścisłe/inne przedmioty, a więc próba integracji obu przedmiotów  w jedną całość jest naturalną próbą kompleksowego poszerzania wiedzy dziecka. Na podobnej zasadzie dzieci nauczane są w szkołach dwujęzycznych, a nasz program stanowi świetne przygotowanie do tego typu kształcenia. Nauka elementów angielskiego podczas innych zajęć,  należy traktować jako wartość dodaną. Dzieci zaczynają postrzegać język angielski jako narzędzie komunikacji , mają więcej okazji, aby się go uczyć oraz używać w praktyce.

Dzięki programowi ENGLISH EVERYWHERE dziecko rozwija znajomość przedmiotów szkolnych oraz poszerza swoje kompetencje językowe. Matematyka dla dzieci wczesnoszkolnych nauczana jest z elementami angielskiego, dla uczniów starszych z elementami angielskiego/po angielsku.

Więcej szczegółów znajdziesz w pliku PDF-pobierz plik

Załączniki do strony:
Kategoria: brak
MATH/MATEMATYKA
MATH/MATEMATYKA (569,14KB)
O NAS | OFERTA | STREFA SŁUCHACZA | AKTUALNOŚCI | KONTAKT